..Banankaka..

Banankaka med florsocker : )
Förberedelsetid: 10 min Tillagningstid: 30 min


Killarna är juh inte lite tokiga i bilar så vi gjorde detta motiv :D
Sen åt vi de med grädde mumsigt : )

Ingredienser

 1 dl strösocker
2 dl florsocker
150 g mjukt smör
3 st mogna bananer
2 st ekologiska ägg
 3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
0.5 tsk malen kanel
0.5 tsk malen ingefära
50 g valnötskärnor
smör och ströbröd till formen


Serveras med vispgrädde om man vill : )



Gör så här:
1.
Sätt ugnen på 175 grader, varmluft.
2. Vispa strösocker, florsocker och smör poröst och krämigt.
 3. Mixa bananerna och blanda dem i smeten, tillsätt äggen.
 4. Blanda de torra ingredienserna och vänd försiktigt ner dem i smeten.
5. Fyll en smord och bröad 24 cm i diameters kakform med löstagbara kanter.
 6. Grädda kakan mitt i ugnen, i cirka 30-35 minuter.

Tips: Har ni inte en varmluftsugn så höj med 20- 25 grader på din vanliga ugn.
Gillar ni smaken av choklad kan man blanda i lite kako och är ni nöt allergiker eller
inte gillar nötter kan man skippa valnötskärnorna.



Kommentarer
Postat av: Christina

Åh, kan jag möjligtvis få receptet på banankakan ? :)

2008-10-03 @ 15:28:14
URL: http://stiini.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0